Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
17 Ergebnisse
Sortierung:
Sudden death -- The Churches' origins -- Ralph Church : political debut -- Striking the American dream -- Training for women of consequence -- Ralph Church in Springfield -- Climbing to Washington -- Mr. Congeniality is not in -- Life in Washington -- A quiet entrance -- A pioneer in Congress -- The "gentlewoman's" measured disruptions -- Leaving Congress gracefully, unquietly -- Separation of church and state.
In: Wasserwirtschaft: Hydrologie, Wasserbau, Boden, Ökologie ; Organ der Deutschen Vereinigung für Wasserwirtschaft, Abwasser und Abfall, Band 109, Heft 4, S. 22-26
ISSN: 2192-8762
A deep discussion and reflection on the implications surrounding the design, development, and deployment of what are being described as artificially intelligent systems is urgent. We propose that within this context, Participatory Design, not only has much to offer, it has a responsibility to deeply engage. This workshop brings together practitioners and researchers from diverse disciplinary backgrounds to discuss and reflect on the cultural, ethical, political, and social implications surrounding the design, development, and deployment of intelligent systems and to explore participatory design approaches, tools, and guidelines that should ground the design of intelligent systems.Full text at ACM
BASE
In: De Gruyter eBook-Paket Philosophie
Feeling, wanting, and acting are typically understood solely in terms of the individual. What does it mean, then, when we share feelings, have a common goal, or act jointly? This volume addresses the social dimension of these phenomena from diverse philosophical perspectives and from a sociological viewpoint. It reveals that sociality plays a constitutive part in our feeling, wanting, and acting
In: UFZ discussion papers 2019, 7
[Hintergrund] Der aktuelle globale Bericht des Weltbiodiversitätsrats (Intergovernmental Science-Policy Platform on Biodiversity and Ecosystem Services; IPBES) (IPBES 2019) ist einer der hoch-rangigen internationalen Berichte zu wichtigen Erd- und Umweltfragen, die im UN-Kontext erstellt werden und einen konkreten Bezug zu den UN-Nachhaltigkeitszielen (Sustainable Development Goals, SDGs) haben. Er zeigt, wie stark der Rückgang von Ökosystemleistungen die Lebensgrundlage der Menschen auf der Erde gefährdet: So sind bis zu eine Million Tier- und Pflanzenarten vom Aussterben bedroht. Die IPBES Autor*innen lassen keinen Zweifel daran, dass es einer tiefgreifenden Veränderung unserer Lebens- und Wirtschaftsweise bedarf, um diesem Massensterben Einhalt zu gebieten. Nur durch eine nachhaltige Nutzung ökologischer Ressourcen können wir den Hauptursachen des Biodiversitätsverlusts, der Reduktion von Ökosystemleistungen und der Zerstörung von Lebensräumen, entgegenwirken (IPBES 2019). Die Schlussfolgerungen des globalen IPBES Berichts und anderer IPBES Berichte sind von großer politischer Relevanz. Dadurch, dass die Berichte von 131 nationalen Regierungen mit-getragen werden und die Staaten entlang des gesamten Erstellungsprozesses an den Berichten beteiligt sind (z.B. bei der Auswahl von Themen und Expert*innen, der Einbindung von Stakeholder*innen oder der Zusammenfassung für Entscheidungsträger*innen (IPBES 2012)), erhalten ihre Ergebnisse politisches Gewicht. Dabei ist das nationale Engagement für globale Umweltpolitik und Forschung im Umweltbereich nicht auf IPBES beschränkt. Zwischenstaatliche Organisationen wie der IPCC (Intergovermental Panel on Climate Change), ICES (International Council for the Exploration of the Seas) oder IPBES spielen eine immer größer werdende Rolle in der globalen Umweltpolitik; sie alle besitzen eine zunehmende Deutungs-hoheit sowie politische und gesellschaftliche Autorität (Beck et al. 2014). Die Verleihung des Friedensnobelpreises an den IPCC im Jahr 2007 ist dafür ein deutliches Zeichen (Beck et al. 2014). Während die Berichte dieser Organisationen in globalen Politikprozessen eine wichtige Rolle spielen (z.B. für die Konvention zur Biologischen Vielfalt - CBD), fließen ihre Ergebnisse trotz der Beteiligung nationaler Politikakteur*innen selten in nationale politische Diskurse ein und finden in vielen Bereichen, zum Beispiel der Wirtschaftspolitik, bislang wenig Beachtung. Ein möglicher Grund dafür kann eine unzureichende wissenschaftliche Kontextualisierung auf Basis des nationalen politischen Bedarfes sein. Wir gehen davon aus, dass internationale Umweltberichte und ihre wissenschaftlichen Ergebnisse durch einen partizipativen, dialogorientierten Beratungsansatz für die nationale Politik-beratung aufbereitet werden können, um die Relevanz und die Anwendbarkeit der Ergebnisse zu steigern. Idealerweise mündet ein solcher Beratungsansatz in einen standardisierten Prozess, der nicht nur für einen konkreten Umweltbericht, sondern für eine Vielzahl von Um-weltberichten und Themen angewendet werden kann. Im vorliegenden Diskussionspapier stellen wir zunächst das INTERNAS-Projekt vor, das einen solchen Beratungsansatz entwickelt hat. Der INTERNAS-Prozess wird im Folgenden erläutert und reflektiert. Zusätzlich werden verschiedene in INTERNAS angewandte Einzel-methoden, wie beispielsweise Stakeholderdialoge und digitale Wissens-Repräsentationen (Ontologien) vorgestellt.
BASE
1. Making agriculture sustainable is a global challenge. In the European Union (EU), the Common Agricultural Policy (CAP) is failing with respect to biodiversity, climate, soil, land degradation as well as socio-economic challenges. 2. The European Commission's proposal for a CAP post-2020 provides a scope for enhanced sustainability. However, it also allows Member States to choose low-ambition implementation pathways. It therefore remains essential to address citizens' demands for sustainable agriculture and rectify systemic weaknesses in the CAP, using the full breadth of available scientific evidence and knowledge. 3. Concerned about current attempts to dilute the environmental ambition of the future CAP, and the lack of concrete proposals for improving the CAP in the draft of the European Green Deal, we call on the European Parliament, Council and Commission to adopt 10 urgent action points for delivering sustainable food production, biodiversity conservation and climate mitigation. 4. Knowledge is available to help moving towards evidence-based, sustainable European agriculture that can benefit people, nature and their joint futures. 5. The statements made in this article have the broad support of the scientific community, as expressed by above 3,600 signatories to the preprint version of this manuscript. The list can be found here (https://doi.org/10.5281/zenodo.3685632).
BASE
Making agriculture sustainable is a global challenge. In the European Union (EU), the Common Agricultural Policy (CAP) is failing with respect to biodiversity, climate, soil, land degradation as well as socio‐economic challenges. The European Commission's proposal for a CAP post‐2020 provides a scope for enhanced sustainability. However, it also allows Member States to choose low‐ambition implementation pathways. It therefore remains essential to address citizens' demands for sustainable agriculture and rectify systemic weaknesses in the CAP, using the full breadth of available scientific evidence and knowledge. Concerned about current attempts to dilute the environmental ambition of the future CAP, and the lack of concrete proposals for improving the CAP in the draft of the European Green Deal, we call on the European Parliament, Council and Commission to adopt 10 urgent action points for delivering sustainable food production, biodiversity conservation and climate mitigation. Knowledge is available to help moving towards evidence‐based, sustainable European agriculture that can benefit people, nature and their joint futures. The statements made in this article have the broad support of the scientific community, as expressed by above 3,600 signatories to the preprint version of this manuscript. The list can be found here (https://doi.org/10.5281/zenodo.3685632). A free Plain Language Summary can be found within the Supporting Information of this article.
BASE
Making agriculture sustainable is a global challenge. In the European Union (EU), the Common Agricultural Policy (CAP) is failing with respect to biodiversity, climate, soil, land degradation as well as socio-economic challenges especially in rural areas. The European Commission's proposal for a CAP post-2020 allows Member States to choose low-ambition implementation. With a new Parliament and Commission in place, the reform process has now restarted. It is therefore time to act on urgent challenges and address citizens' demands for sustainable agriculture, using the full breadth of available scientific evidence and knowledge. Concerned about attempts to dilute the environmental ambition of the future CAP, we call on the European Parliament, the EU's Member States and the European Commission to adopt ten urgent action points for delivering sustainable food production, biodiversity conservation, and climate mitigation towards an evidence-based, future-proof European agriculture. The ; This version of the paper has been made publically available for signatories to support, from 4.11.2019 until 19.2.2020. The final version is available as a paper in People and Nature.
BASE